سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسمان مجازی

اسمان مجازی

کتاب همراه نمایشگاه در دانشگاه و کتابخانه دولتی دارمشتات از 19 فوریه تا 20 مارس 2008. در یک پروژه تحقیقاتی که توسط DFG در بخش معماری دانشگاه فنی دارمشتات تأمین شد ، ایاصوفیه در استانبول تحت جنبه های جدید مورد بررسی قرار می گیرد و اواخر عتیقه آن در حال بازسازی است. برای این منظور ، یک مدل CAD ایجاد شد که فضای داخلی "ساختمان معجزه آسای" پرطرفدار امپراطور ژوستینیان را به شکل قدیمی و سیل آسا و با مبلمان مذهبی اصلی خود شبیه سازی می کند. از آنجا که فضای داخلی کلیسای قدیمی تقریباً 1500 سال پیش به عنوان تصویری از آسمان تصور می شد ، همانطور که منابع معاصر گواه آن هستند ، تصاویر مجازی از یک تصویر آسمان مجازی در رایانه ایجاد شد.

یادداشت نقد و بررسی در Süddeutsche Zeitung ، 23 ژانویه 2009

این داستان تصویری از ایاصوفیه دقیقاً به نظر "شاهکار کتابشناسی" برای داور نمی آید. بینش در مورد منابع عظیم کتابخانه دارمشتات ، تصاویر "درخشان" ، مقدمه ای برای تاریخ استقبال از ساختمان و جذابیت ویراستار Helge Svenshon برای شی object خود ، که کریستین ولزباخر همیشه احساس می کرد ، باعث می شود که این حجم بیش از فقط یک آجر شکننده روی میز قهوه. او همچنین می تواند با آن چیزی یاد بگیرد. به عنوان مثال ، در مورد نسبیت دیدگاه ها ، هنگام مشاهده شگفتی معماری جهان.

تابش و ماده بر روی صفحه نمایش پرواز می کنند ، و در رنگ ها می درخشند. به لطف انیمیشن های جسورانه ، برنامه های نجوم مانند Redshift حتی می توانند جهان را به وجود بیاورند - یا حداقل آنچه محققان در حال حاضر در مورد آن فکر می کنند. ستاره ها و کهکشان ها در عرض چند ثانیه تشکیل می شوند و سپس می توان آنها را با Redshift مشاهده کرد یا حتی در یک پرواز سه بعدی شبیه سازی شده از آنها بازدید کرد.

 

"بیایید به یک سفر به Pleiades برویم! در مسیر Alcyone کم کم به خوشه ستاره نزدیک می شویم. ما دور از او نمی ایستیم. "

 

Pleiades اکنون از منظری کاملاً غیرمعمول قابل مشاهده است - و در مقابل پس زمینه ستاره ای کاملاً متفاوت از اینجا در زمین.