سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پلکسی گلاس در ساخت محصولات تزیینی

پلکسی گلاس در ساخت محصولات تزیینی و کاربردی استفاده می شوند. پس بسیار مهم است که بتوانیم وزن ورق پلکسی را در ابعاد مختلف محاسبه کنیم.

 

در این مطلب شیوه محاسبه وزن ورق پلکسی گلاس را بطور کامل و شفاف و با ذکر مثال به شما آموزش خواهیم داد. شما پس از خواندن این مطلب می توانید وزن ورق پلکسی را در هر ضخامت و ابعادی که مد نظرتان است محاسبه کنید. در پایان نیز وزن ضخامت و ابعاد  استاندارد را به شما خواهیم داد.

 

 

وزن پلکسی گلاس چگونه محاسبه می شود؟

 

برای اینکه بتوانیم وزن پلکسی گلاس را محاسبه کنیم ابتدا باید با وزن مخصوص آشنا بشوید.:

نسبت وزن یک متریال و ماده را به حجم آن وزن مخصوص می گویند و واحد اندازه گیری وزن مخصوص گرم بر سانتی متر مکعب میباشد. یعنی این عدد نشان می دهد که هر 1 سانتی متر مکعب از یک ماده ، چند گرم وزن را دارا میباشد. بطور کلی این عدد توسط تولیدکنندگان ماده اندازه گیری شده و در جدول اطلاعات فنی ماده درج می شود. برای محاسبه وزن یک شیت ورق پلکسی گلاس نیز به وزن مخصوص آن نیاز داریم که باید از آن در فرمول محاسبه وزن پلکسی گلاس استفاده کنیم..

 

وزن مخصوص ورق پلکسی چند میباشد؟

 

ورق های پلکسی از لحاظ فرمول ماده اولیه و نسبت جرم به حجم ،جزو ترمو پلاستیک های میان رده محسوب ممی شود. ولی با اینکه وزن این ورق ها نسبت به حجم آنها چندان نیست، مقاومت بسیار خوب و مناسبی در برابر فشار و ضربه دارد.

وزن حجمی ورقهای پلکسی گلاس 1/18 گرم بر سانتی متر مکعب است. یعنی هر یک سانتیمتر مکعب ورق پلکسی گلاس وزنی معادل 1/18 گرم دارد. برای محاسبه وزن یک شیت ورق با اندازه و ضخامت مشخص نیز به این عدد یعنی 1/18 نیاز داریم. این عدد را باید در فرمول محاسبه وزن پلکسی استفاده کنیم تا وزن هر قطعه ورق پلکسی با هر ابعاد و ضخامتی را به راحتی بدست بی اورید.

 

نکته مهمی که در مورد وزن ورق پلکسی وجود داشته این است که وزن ورق های مختلف اعم از پلکسی رنگی و شفاف و ... با هم برابر میباشد.

این موضوع به این معنی است که ورق های رنگی یا شفاف بودن تاثیری در وزن پلکسی گلاس ندارد..

فرمول محاسبه وزن پلکسی گلاس

 

برای محاسبه وزن پلکسی بایستی اندازه عرض و طول ورق را عینا اندازه گیری کنیم. همچنین باید ضخامت دقیق ورق پلکسی گلاس را نیز داشته باشیم. با دانستن اینضخامت و ابعاد به سراغ فرمول محاسبه وزن پلکسی گلاس خواهیم رفت.

عرض و طول ضخامت را در یک دیگر ضرب کرده و جواب را ضرب در 1/18 می کنیم.

 

با اینکار وزن ورق پلکسی را  بدست می اوریم. برای اینکه این مطلب را بهتر درک کنید فرمول محاسبه وزن پلکسی را به شکل زیر برای شما قرار داده ایم.

وزن ورق پلکسی: 1/18× ضخامت × طول*عرض

 

ولی باید توجه داشته باشید که عرض و طول را با واحد اندازه گیری متـر و ضخامت رو به میلی متر در فرمول وارد کرده تا 

بیاید با هم محاسبه کنیم

 

برای فراگیری بهتر و کامل تر فرمول برای شما به طور کامل و دقیق محاسبات و مثال های کاربردی را اورده ایم کنید .

برای نمونه وزن ورق پلکسی را در ابعاد 60×80 سانتی و ضخامت 4میلی محاسبه کنیم. ابتدا ابعاد را به متر در فرمول وارد کرده؛ یعنی 60 سانتی متر را به 0?6 متر و 80 سانتی متر را تبدیل به 0?8 متر تبدیل می کنیم و فرمول با به شکل زیر با صبر و حوصله مینویسیم.

 

0/8*0/6*4*18/1 مساوی با 226

با توجه به فرمول بالا وزن ورق پلکسی در ابعاد 80*60 سانتی متر و ضخامت 4 میلی متر برابر با 2?26 کیلوگرم میباشد. 

جهت خرید پلکسی گلاس از فروشگاه پامنار می توانید از طریق یکی از روشهای زیر اقدام فرمایید.

به سایت شرکت پامنار مراجعه کنید.

 

با ما تماس بگیرید.

به صورت انلاین ثبت سفارش کنید.